Welke kant gaat Google op in 2021.

Een blik op waar Google in 2021 naartoe zou kunnen gaan.

Ondanks een jaar van tumult en een schok van de advertentie-inkomsten, is Google net zo belangrijk als altijd voor de zoekmachine marketing. Google is ‘s werelds vierde meest waardevolle merk onlangs uitgebrachte Best Global Brands 2020-rapport. En hoewel Google de allereerste daling van de advertentie-inkomsten rapporteerde als gevolg van COVID-19, zijn de zaken van het bedrijf sterk hersteld, zelfs nu het ministerie van Justitie het bedrijf treft met een massale antitrustzaak. In feite zal Google in 2021 sterker dan ooit te voorschijn komen vanwege zijn schaal, leiderschap en vindingrijkheid. Dit is wat we van Google kunnen verwachten.

Google investeert om advertentie-inkomsten te beschermen

Ook al heeft Google zijn diversificatie goed gedaan, 80 procent van zijn inkomsten blijft gebaseerd op advertenties – uit zoekresultaten en de eigendommen die ze bezitten. Google blijft investeren in nieuwe online advertentiefuncties als onderdeel van de zoekmachine marketing. Google test bijvoorbeeld een grotere lettergrootte in advertentiekoppen voor betaalde zoekresultaten, met het oog op het verbeteren van de klikfrequenties en het genereren van meer inkomsten uit betaalde zoekresultaten. Google probeert ook meer manieren te bieden om gebruikers in zoekresultaten te converteren, een voorbeeld hiervan is dat Google leadformulieren uitbreidt naar YouTube- en Discovery-campagnes. Google wil adverteerders de waarde van zijn platform laten zien om het hele klanttraject van bekendheid tot klik in handen te hebben binnen de zoekmachine marketing.

2020 herinnerde ons eraan hoe waardevol lokale bedrijven zijn voor Google. We zagen een enorme groei van services om lokale bedrijven te helpen open te blijven tijdens COVID-19. Wat vooral indruk heeft gemaakt, is hoe snel Google deze wijzigingen heeft doorgevoerd. Google moest wel. Lokaal zoeken blijft een essentiële gebruikersactiviteit op Google voor de lokale zoekmachine marketing. Google heeft een moeilijk jaar achter de rug maar ziet weer nieuwe kansen in de toekomst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *