Wat je kunt doen tegen pijnlijke schenen, voeten of enkels

Heb je vaak last van je voeten, enkels of schenen nadat je bijvoorbeeld hebt hardgelopen of veel hebt gestaan? Dat is natuurlijk niet prettig en het is logisch dat je dan op zoek bent naar een oplossing. Die is misschien niet kant en klaar, en bovendien zijn wij geen medische professionals, maar we kunnen je wel een aantal tips geven die je misschien helpen bij de pijn! Bekijk ze hieronder meteen.

Rekken en strekken

Soms helpt het om de spieren te strekken. Hier zijn verschillende oefeningen voor die je eens kunt proberen, bijvoorbeeld om je kuiten wat losser te maken en zo de spanning een beetje weg te nemen.

Koelen

Hoewel koeling waarschijnlijk je klachten niet weg gaat nemen, helpt het vaak wel erg goed om wat verlichting te krijgen. De kou zorgt ervoor dat je minder voelt en met name ontstoken schenen voelen hierdoor een stuk prettiger aan dan voorheen, zodat je er weer even tegenaan kunt. Gebruik ijs of een emmer met koud water wanneer je langer kunt blijven zitten om echt goed te koelen.

Steunzolen gebruiken

Voor sommigen kunnen steunzolen ontzettend goed helpen tegen klachten met betrekking tot hun benen onder de knie. In sommige gevallen zijn zelfs orthopedische schoenen aan te raden, die speciaal gemaakt zijn om jou te ondersteunen. Deze zien er tegenwoordig heel normaal uit, dus het is echt geen probleem om die te laten maken!

Medische hulp zoeken

Mocht je nu al het een en ander hebben geprobeerd, maar nog steeds regelmatig last hebben, dan kun je het beste eens op zoek gaan naar medische hulp. Sommigen gaan eerst naar de fysiotherapeut of orthopeed, wat ook een prima optie is natuurlijk. Het draait er in ieder geval om dat je iemand met verstand van zaken naar je klachten laat kijken wanneer ze te lang aanhouden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *