Het belang van fitness

Regelmatige lichaamsbeweging kan stress, angst, depressie en woede verlichten. Zonder regelmatige activiteit verliest jouw lichaam langzaam zijn kracht, uithoudingsvermogen en vermogen om goed te functioneren. Het is net als het oude gezegde: je stopt niet met bewegen door oud te worden, je wordt oud door te stoppen met bewegen. Oefening verhoogt de spierkracht, wat op zijn beurt jouw vermogen om andere fysieke activiteiten te doen vergroot. Fitness en fysieke activiteit. Je zou denken dat deze twee hand in hand gaan. Want je kunt natuurlijk niet in vorm komen zonder actief te zijn. De twee zijn nauw verwant, maar niet hetzelfde en daarom is fitness net zo belangrijk als hoe actief je bent.

Fitness en fysieke activiteit

Terwijl fysieke activiteit een gedrag is dat wordt gedefinieerd als elke lichaamsbeweging, is fitness een kenmerk dat over het algemeen wordt gedefinieerd als het vermogen om fysiek werk uit te voeren. Dat kan van alles zijn, van het veranderen van het kanaal op je tv tot het rennen van tien trappen. Natuurlijk vereisen deze twee taken verschillende fitnessniveaus. Als het om gezondheid gaat, zijn fitness en fysieke activiteit ook niet hetzelfde. Beide zijn belangrijk, maar ze staan ​​ook los van elkaar. Dit betekent dat de minst fitte persoon die actief is, gezonder is dan een persoon die niet fit of actief is. Hetzelfde geldt als het gaat om fitness; een betere conditie hebben, zelfs als je inactief bent, is beter dan niet in vorm zijn en niet actief zijn. En wanneer de twee worden vergeleken, lijkt fitness het te winnen van fysieke activiteit. Mensen die fit maar niet actief zijn, zijn eerlijker dan mensen die zeer actief maar niet fit zijn. Een personal training den haag kan je coachen om fitter te zijn en op belangrijke aspecten te letten zoals: voeding, workouts enz.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *